Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2009

H ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΟΥ

Hugs MySpace Comments and Graphicsμ΄ενα παιδί με ιδιαιτερότητες.

Φέτος έζησα από κοντά τι σημαίνει να έχεις παιδί με ιδιαιτερότητες.
Είναι συγγενικό μας πρόσωπο και ζει στην Μακεδονία.

Μια επίσκεψη στο σπίτι του και μία συζήτηση που είχαμε με την μητέρα του με έκανε να καταλάβω και πρακτικά τι σημαίνει να έχεις παιδί με ιδιαιτερότητες.

Όσο αυτό είναι εφικτό. Γιατί αλλιώς είναι να πηγαίνεις σαν επισκέπτης και αλλιώς να το ζεις 24 ώρες το εικοσιτετράωρο

Ο φίλος μου λοιπόν είναι ένα παιδί που κοντεύει τα δέκα και μόλις πριν δυο χρόνια κατάφερε μετά από πολλές προσπάθειες να περπατήσει.

Ο φίλος μου δεν μπορεί να μιλήσει ούτε και να κινηθεί καλά...
δεν ξέρει τι θα πει διακοπές,θάλασσα,καλοκαίρι.

Δεν ξέρει τι θα πει παιχνίδι,ποδήλατο,βόλτες με φίλους.

Εκεί που απολαμβάνω εγώ τον καφέ μου εκείνος προσπαθεί να ανέβει ένα σκαλοπάτι αδιαμαρτύρητα...
δίνει την καθημερινή του μάχη για να μιλήσει,να περπατήσει,να πιάσει....

Η μητέρα του μας είπε ότι όσο χρονών είναι δεν έχουν παει διακοπές και δεν ξέρουν αν θα μπορέσουν να πάνε ποτέ...

Βέβαια αυτό είναι το λιγότερο γιατί τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σ΄αυτό το άθλιο σύστημα υγείας είναι πολλά.

Δεν θα αναφερθώ βέβαια στο θέμα παιδείας και ειδικών σχολείων...
Αν θέλετε να πάρετε μια γνώμη επισκεφθείτε την φίλη μου ανεμώνη.
Έχει κάνει μία φοβερή ανάρτηση για το θέμα.

Δεν μπορείτε να φανταστείτε τι περνούν καθημερινά παιδιά και γονείς που εκτός απ΄τα προβλήματα τους έχουν να αντιμετωπίσουν και μια φοβερή γραφειοκρατία.

Ο φίλος μου όπως και χιλιάδες παιδιά είναι αναγκασμένος να περνάει κάθε δυο χρόνια επιτροπή για να παίρνει την αναπηρική σύνταξη.

Μιλάμε για καταστάσεις που αν δεν τις ακούσεις με τα αυτιά σου και δεν τις δεις με τα μάτια σου θα νομίζεις πως έχουν βγει από ταινία.

Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες έχουν δικαίωμα στην μάθηση και στην ζωή!!!

Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες είναι δικοί μας άνθρωποι και όχι άνθρωποι ενός άλλου Θεού!!


Οι ώρες που πέρασα μαζί του ήταν συγκλονιστικές και εισέπραξα ζεστασιά και αγάπη που μόνο τα παιδιά και ειδικά αυτά τα παιδιά ξέρουν να δίνουν.

Θα αφιερώσω λοιπόν αυτή την ανάρτηση σε όλους αυτούς τους ήρωες της ζωής και στις οικογένειες τους.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ.
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΖΗΤΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΑΙ ΣΕΒΑΣΜΟ ΑΠ΄ΤΗΝ ΜΕΡΙΑ ΜΑΣ.

45 σχόλια:

Gi Gaga Kouni Beli είπε...

Χαίρομαι που τελικά ακόμα υπάρχουν άνθρωποι!
Καλή βδομάδα να έχεις!

KitsosMitsos είπε...

Είναι πολύ όμορφο που διαρκώς τον αποκαλείς ο φίλος μου. Δείχνει βάθος ψυχής. Και σίγουρα και για τους γονείς του παιδιού που μάχονται καθημερινά.

ΑΝΤΙΓΟΝΑΚΙ είπε...

Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης ερμηνεύει το τραγούδι «Διαφορετικοί»,
μαζί με το Βασίλη Λέκκα και το μουσικό συγκρότημα Αερικά.
Τα Αερικά είναι μια παρέα από άτομα με ειδικές ανάγκες ή ειδικές ικανότητες και αποτελείται από πολύ καλούς μουσικούς που κυκλοφόρησαν και ένα cd. Τα έσοδα από της πωλήσεις του οποίου, πάνε σ' ένα ίδρυμα με στόχο να γίνουν καλύτερες οι συνθήκες ζωής των παιδιών.

Μόνο τους στίχους βρήκα να σου αφήσω και να το αφιερώσουμε στον μικρό σου φίλο :))

Από παιδί με είχανε στην άκρη
Για τα παιχνίδια τους έπεφτα μικρή
Μια λέξη όμως από τότε είχα μάθει
Διαφορετική!

Οι δάσκαλοι με είχαν για χαμένο
Και τα σχολεία μου άλλαζαν διαρκώς
Μια λέξη όμως από τότε έχω μάθει
Διαφορετικός!

Τα χρόνια φεύγουν σαν τα χελιδόνια
Κι οι φίλοι φεύγουνε και μεις απ την αρχή
Μια λέξη όμως από τότε έχουμε μάθει
Διαφορετικοί!

Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε

Σκοπιά, καζούρα, λάντζα και καψόνι
Με λίγα λόγια ελληνικός στρατός
Και μια λέξη διαρκώς να μου θυμίζει
Διαφορετικός!

Σε κάθε βήμα πόρτες κλειδωμένες
Ζωές κρυμμένες σε γκρίζα φυλακή
Και μια λέξη διαρκώς να μας θυμίζει
Διαφορετικοί!

Τα χρόνια φεύγουν σαν τα χελιδόνια
Κι οι φίλοι φεύγουνε και μεις απ την αρχή
Μια λέξη όμως από τότε έχουμε μάθει
Διαφορετικοί!

Γέφυρες χτίζουμε, φράγματα γκρεμίζουμε

ΕΛΕΝΑ είπε...

Ολα αυτά τα παιδιά με ειδικές ικανότητες είναι ήρωες όπως λες, το ίδιο και οι γονείς τους!
Και αξίζουν τον σεβασμό και την αγάπη μας!
Καλή βδομάδα Στράτο μου!

mia maria είπε...

Ήρωες είναι αυτοί οι γονείς! Ο γιός μου έχει δυσλεξία και παρόλο που δεν είναι τίποτα μπροστά στα προβλήματα που έχουν αυτά τα αγγελούδια, έχουμε περάσει απίστευτα πράγματα από τα σχολεία και το σύστημα υγείας όλα αυτά τα χρόνια!
Νομίζω πως πρώτα από όλα πρέπει να αλλάξουμε εμείς, οι γονείς, οι δάσκαλοι, οι γιατροί, όλοι! Αν δεν αλλάξουμε εμείς τίποτα δεν πρόκειται να αλλάξει! Ο σεβασμός για το συνάνθρωπο είναι κάτι που πρέπει να το έχουμε μέσα μας και σε ευχαριστώ που εσύ το έχεις!

BUTTERFLY είπε...

Πολυ ωραια αναρτηση! Τα παιδια αυτα ακομα και σημερα αντιμετωπιζονται απο τους "παιδαγωγους" σαν μιασματα σε καποιες περιπτωσεις! Για το συστημα υγειας δεν εχω κατι να πω, ειναι απλα παραδεκτο! Υπαρχουν γιατροι που προτεινουν την ευθανασια!
Καταλαβαινεις σε τι κοσμο ζουμε! Πως να αμυνθει ενα παιδι κι ενας γονιος μπροστα σε τετοια απανθρωπια! Ευτυχως, που υπαρχουν ακομα ανθρωποι με Α κεφαλαιο! Ευτυχως που κατω απο τη γραφειοκρατια και την ξιπασια υπαρχει η αγαπη και η κατανοηση!

Vassilis είπε...

Πολύ ανθρώπινη η ανάρτησή σου Στράτο. Μακάρι μέσα σε όλο αυτό τον κυκεώνα εξαγγελιών που γίνονται από τα κόμματα να ακούγαμε και κάποια βελτιωτική πρόταση για τη στήριξη αυτών των ανθρώπων.

korinoskilo είπε...

που να την βρουν την παιδεια για να μπορουν να σκεφτοντε ετσι?!!!!

οι αναπηροι αυτου του κρατους εννοω .... γιατι αυτοι εχουν το προβλημα ... οχι οι αλλοι

καλημερα

Ανώνυμος είπε...

Το γνωρίζω το θέμα αρκετά καλά, γιατί έτυχε να έχω κι εγώ μια φίλη, τη Μαρία, που δεν ήταν τόσο τυχερή ώστε να γεννηθεί υγειής.
Η Μαρία είχε κινητικά προβλήματα και προβλήματα λόγου.
Σήμερα και μετά από τιτάνιο αγώνα, πρώτα δικό της, αλλά και των γονιών και του αδερφού της, η Μαρία είναι σε θέση να φροντίζει μόνη της τον εαυτό της. Είναι παντρεμένη κι έχει και μια κορούλα σκέτο αγγελούδι.

Υπέροχη ανάρτηση Στράτο μου :)

stratos o ψήστης είπε...

Καλησπέρα Gi Gaga Kouni Beli. Το θέμα είναι είναι να γίνει κάτι ουσιαστικό γι΄αυτούς τους ανθρώπους. Καλό σου βραδύ.

stratos o ψήστης είπε...

KitsosMitsos αυτό το παιδί το νιώθω σαν δικό μου παιδί. Είναι σα να έχω και ένα γιό!!Σ΄ευχαριστώ πολύ καλό σου βράδυ.

stratos o ψήστης είπε...

AERIKO έψαξα και το βρήκα το τραγούδι. Ειλικρινά δεν το γνώριζα το κομμάτι το οποίο μου άρεσε φοβερά!! Θα το αναρτήσω για να το ακούσουμε όλοι.

stratos o ψήστης είπε...

Έλενα καλησπέρα. Πιστεύω ότι μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων βλέπει με διαφορετικό μάτι πλέον αυτούς τους ανθρώπους. Δυστυχώς όμως χρειάζεται πολύ δουλειά ακόμα και από μέρος του κράτους αλλά και από εμάς του ίδιους.

stratos o ψήστης είπε...

Συμφωνώ απόλυτα big mama. Πρέπει να σταματήσουμε να λέμε ο κουτσός,ο στραβός ή κοίτα το χαζό πως κάνει. Πρέπει να σταματήσουμε να κοιτάμε τον άλλον σα να είναι αξιοθέατο. Να μάθουμε να λέμε ότι είναι άνθρωποι με ιδιαιτερότητες και αρκετές φορές πολύ πιο ικανοί από εμάς. Την αγάπη μου και τα φιλιά μου στον γιο σου!!

ΑΝΤΙΓΟΝΑΚΙ είπε...

Στρατος χαιρομαι...εχει αποσυρθει πλεον το cd αλλα και γω το βρηκα :)
Την καλησπερα μου!!!!!

stratos o ψήστης είπε...

BUTTERFLY ευτυχώς που υπάρχουν και μερικοί άνθρωποι και ταρακουνούν το κράτος μπας και ξυπνήσει καμιά φορά.

stratos o ψήστης είπε...

Βασίλη μου αυτοί για το μόνο που νοιάζονται πως θα βάλουν περισσότερα στην τσέπη τους. Καλό σου βράδυ!!

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS είπε...

ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΖΕΣΤΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΑΞΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.ΑΠΛΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ.ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ.

stratos o ψήστης είπε...

korinoskilo έχεις απόλυτο δίκιο. Το κακό είναι ότι αυτοί δεν πρόκειται να γίνουν ποτέ καλά. Καλή σου μέρα!

stratos o ψήστης είπε...

Ανεμοδούρα αυτοί οι άνθρωποι έχουν τεράστια θέληση και αρκετές φορές τα καταφέρνουν πολύ καλύτερα από εμάς. Καλημέρα.

Jparalias ή απλά...Γιάννης είπε...

Επιτέλους μια ανάρτηση, που δεν μπορεί ν'αφήσει ασυγκίνητο κανέναν, που θέλει να λέγεται "άνθρωπος"!! Το πρώτο βήμα είναι η ίση μεταχείριση, ώστε να αποβάλλουμε το αίσθημα κατωτερότητας από αυτά τα άτομα και έτσι να δώσουν το μέγιστο της προσπάθειας για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής τους!! Αν μάλιστα οι δικές μας ενέργειες είναι συλλογικές και συντονισμένες, μπορούν να κινητοποιήσουν τη συχνά αγκυλωμένη πολιτεία και να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές, αλλά και το επαρκές ανθρώπινο δυναμικό, που θα φροντίσει, ώστε αυτά τα παιδιά να αποκτήσουν τη θέση που τους αξίζει στη ζωή και τις ομορφιές της!! Καλό βράδυ!!

anemona είπε...

ευχαριστώ για την ανάρτηση καρδιάς..
ήθελα να σε πω ένα μεγάλο ευχαριστώ

όταν κατάλαβα το πρόβλημα του Αλέξανδρου.. πήγα σε έναν πολύ γνωστό παιδονευρολογο… «γύρισε και με είπε με ψυχρό και σαδιστικό τρόπο… ξέρεις όταν οι φίλοι του παιδιού σου θα μαθαίνουν ξένες γλώσσες θα σπουδάζουν ..θα κάνουν όνειρα που θα βρίσκεται το δικό σου τι θα κάνει??!!! Με κοιτούσε με έναν ύφος που καλύτερα να δεχόμουν δολοφονική επίθεση…»

βγήκα έξω κάθισα σε ένα πεζοδρόμιο μόνη και έκλαιγα… τότε αισθάνθηκα τα χεράκια του Αλέξανδρου να με σκουπίζουν τα δάκρυα…
τον αγκάλιασα και του είπα ο δρόμος της ζωής μου είσαι εσύ… σε αγαπώ για αυτό που είσαι για ότι είσαι….
Δεν ξέρει κανείς πόσο μοναχικός είναι ο δρόμος μας..
Μα δεν παραπονιέμαι η ζωή μου είναι όμορφη… κοντά του
Έχει χρώμα.. αγάπη..
Έχουμε κώδικα επικοινωνίας..
και μια τεράστια αγκαλιά..
καλο βραδυ Στρατο μου

stratos o ψήστης είπε...

AERIKO χάρηκα που το βρήκες και εσύ. Θα προσπαθήσω να το βάλω σήμερα. Σ΄ευχαριστώ πολύ!

stratos o ψήστης είπε...

JK O SΚΡΟΥΤΖΑΚΟS καλημέρα φίλε μου. Ακριβώς χρειάζονται πολύ αγάπη και όχι οίκτο ή λύπηση. Απαιτούν το σεβασμό όλων μας και είμαστε υποχρεωμένοι να τους τον δείχνουμε. Να είσαι καλά.

stratos o ψήστης είπε...

Jparalias αυτό προσπαθώ και εγώ να μάθω στην κόρη μου. Ιση μεταχείριση μ΄αυτούς τους ανθρώπους που αρκετές φορές είναι πιο άξιοι από μας. Όπως γράφω και στην ανάρτηση μου όλοι μαζί μπορούμε.
Μακάρι να ξυπνήσουμε αυτό το κράτος και να κάνει κάτι τουλάχιστον γι΄αυτούς τους ανθρώπους. Καλημέρα!

stratos o ψήστης είπε...

ανεμώνη το ευχαριστώ πρέπει να το πω -να το πούμε -εμείς σ΄εσάς. Αυτό που βιώνετε εσείς οι γονείς με παιδιά που έχουν ιδιαιτερότητες δεν μπορούμε ούτε καν να το φανταστούμε. Δεν σου κρύβω ότι διαβάζοντας το σχόλιο σου συγκινήθηκα. Ειλικρινά θα ήθελα να γνωρίσω τον Αλέξανδρο από κοντά. Και μιας και έχουμε την ίδια αγάπη την μαγειρική θα έχουμε πολλά και να κάνουμε και να πούμε. Την αγάπη μου και την εκτίμηση μου και στους δυο σας!!!

Φοίβη είπε...

γεια σου Στράτο.
το ψυχανεμιζόμουν πως είσαι ψυχάρα
σήμερα απλά το επιβεβαίωσα.

καλό σκ να έχεις, κι εσύ και όλοι στην οικογενεια..

τα σέβη μου...

Global Greek είπε...

αυτή η ανάρτηση ελπίζω να διαβαστεί από όσους περισσότερους γίνεται.. μια μικρή βοήθεια κι από εμένα.. έλα να την πάρεις :-)

Μάγισσα Κίρκη είπε...

Μακάρι το παιδί αυτό, αύριο να μπορεί να δημιουργήσει, να μπορεί να φροντίζει μόνο του τον εαυτό του και να αγαπάει όπως δεν τον αγαπάνε οι περισσότεροι συνάνθρωποί του....φοβερή ανάρτηση και πολύ ανθρώπινη :)

anemona είπε...

καλημέρα…

πέρασε να παραλάβεις τα βραβεία σου…
καλό σαββατοκύριακο καρδιά μου.

stratos o ψήστης είπε...

Μαγδαληνή μου ευχαριστώ πολύ!! Και εσύ να είσαι πάντα καλά. Έχεις την αγάπη όλων μας!!!

stratos o ψήστης είπε...

Global Greek ευχαριστώ για το βραβείο και την τιμή που μου κάνεις. Εύχομαι να είσαι πάντα καλά!!

stratos o ψήστης είπε...

Μάγισσα Κίρκη μακάρι οι ευχές σου να γίνουν πραγματικότητα για όλα τα παιδιά. Αυτά τα παιδιά-επειδή το έζησα- ξέρουν και να εκτιμούν και να αγαπούν. Καλό σου βράδυ!!

stratos o ψήστης είπε...

ανεμωνη τι να πω....να πω ευχαριστώ το θεωρώ λίγο...συγνώμη αλλά δεν έχω λόγια. Καλό Σ/Κ και στους δυο σας.

Μάτα είπε...

Πολύ αληθινό Στράτο μου.Ηξερα κι εγώ ένα παιδάκι που έπασχε από Μογγολισμό και οι γονείς του το έβγαζαν έξω μόνο όταν νύχτωνε και δεν το έστειλαν ποτέ στο σχολείο...
Σκοτώθηκε λίγο πριν φύγω για Γερμανία σε αυτοκινητιστικό και το πρώτο που σκέφτηκα όταν το έμαθα ήταν "Επιτέλους είσαι ελεύθερος Βασιλάκη μου"...
Φιλιά!

Matriga είπε...

Στράτο μου, επειδή είσαι από τις πιο μεγάλες ψυχές εδώ, θα ήθελα να παραλάβεις το Λουλούδι της Ψυχής από δω.. http://shell-land.blogspot.com/2009/09/90-blogs.html

Mπράβο σου για τη φιλία σου στο 10χρονο αγωνιστή και τους γονείς του και ένα μεγάλο ευχαριστώ που το μοιράστηκες μαζί μας :)

Koχυλένια φιλιά

stratos o ψήστης είπε...

Μάτα μου καλησπέρα. Δυστυχώς υπάρχουν και αυτές οι περιπτώσεις αφού δεν υπάρχει παιδεία. Αυτούς τους γονείς δεν τους έμαθε κανείς ότι δεν πρέπει να ντρέπονται για το παιδί τους. Πραγματικά ο Βασιλάκης ελευθερώθηκε.... καλό σου βράδυ!

stratos o ψήστης είπε...

matriga είναι μεγάλη μου τιμή να βλέπω ανθρώπους να μου δείχνουν την εκτίμηση τους και την αγάπη τους. Να ξέρεις πως τα αισθήματα είναι αμοιβαία. Να είσαι καλά!!

ΑΓΓΕΛΙΚΗ είπε...

Η διαφορετικότητα δεν είναι κατάρα , μόνο που για μας είναι εύκολο να το λέμε , ενώ για κείνους που το ζούνε είναι φορτίο βαρύ. Εκτιμώ αφάνταστα τους δασκάλους ειδικής αγωγής που καταθέτουν κάθε μέρα τον εαυτό τους σε μια τάξη , ακόμα και σ' ένα μαθητή. Κι ακόμα θαυμάζω εκείνους τους γονείς που βλέπουν μόνο την ευλογία της παρουσίας του παιδιού τους και ποτέ δεν το θεωρούν διαφορετικό από τα άλλα.
Καληνύχτα και βραβειάκι

Matriga είπε...

Όντως αμοιβαία!
Ευχαριστώ και να είσαι και συ καλά, Στράτο μου

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου Θεού.

stratos o ψήστης είπε...

Αγγελική μου έχεις δίκιο. Είχα γνωρίσει και εγώ κάποια στιγμή έναν δάσκαλο ειδικής αγωγής και πραγματικά έδινε και την ψυχή του για αυτά τα παιδιά.
Ευχαριστώ πάρα πολύ για το βραβείο. Ευχαριστώ για την εκτίμηση και την αγάπη σου!! Τιμή μου.

stratos o ψήστης είπε...

matriga την καλησπέρα μου. Καλό βράδυ να έχεις!!

stratos o ψήστης είπε...

Και λοιπόν;E allora? Καλησπέρα και καλώς ήρθες! Οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες είναι αρκετές φορές ανώτεροι από εμάς. Ξέρουν να σέβονται και έχουν αξιοπρέπεια. Να είσαι καλά!!

Theo είπε...

Η διαφορά ανάμεσα σε 2 παιδιά με ιδιαιτερότητες, συνήθως δεν είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν (αν και φυσικά υπάρχουν διαβαθμίσεις). Η ειδοποιός διαφορά είναι το περιβάλλον. Η εκτίμηση που νιώθω για εκείνους τους γονείς που ξεχνάνε τη ζωή τους για τα παιδιά τους είναι τεράστια. Και επιπλέον επειδή έχω γνωρίσει παιδιά με ιδιαιτερότητες που τους έχει δειχτεί ενδιαφέρον από την οικογένεια και παιδιά με ιδιαιτερότητες, αλλά ουσιαστικά παραπεταμένα, μπορώ να πω ότι η διαφορά είναι η μέρα με τη νύχτα. Δυστυχώς και σε αυτή την περίπτωση οι αδιάφοροι γονείς θερίζουν αυτά που σπέρνουν, αλλά ταυτόχρονα στερούν από έναν άνθρωπο μια ποιότητα ζωής που θα μπορούσε να έχει αν έκαναν το αυτονόητο...